Micro influencer marketing handlar om att fokusera på mest lönsamma influencers

Influencer ROI

Micro influencer marketing fick under 2017 och 2018 allt större intresse bland marknadsförare eftersom det visats sig att dessa influencers med mindre följarskaror genererar bättre ROI. Hur många följare har då en micro influencer? Det finns lite olika definitioner men de flesta är överens om att det är de influencers som driver en sida på Instagram, Youtube eller en blogg med 1000 – 50000 följare/unika besökare per vecka.

Utmaningen att anlita mikro influencers är att hitta dessa, att avgöra om individen bakom har ett sant engagemang hos sina följare och att följarna är rätt målgrupp för produkten eller varumärket som skall marknadsföras. En intressant artikel om micro influencers finns på buffer.com

Related posts

Lägg till UTM-taggar för konverteringsmätning för anlitade micro influencers

by Platform manager
6 år ago

Utmaningar vid micro influencer marketing

by Platform manager
6 år ago

Hitta rätt influencers att samarbeta med

by Platform manager
6 år ago
Exit mobile version